Йешуа приключи Своя седер и прощален разговор в горната стая на една къща в Йерусалим. „И излезе да отиде по обичая Си на Елеонския хълм; подир Него отидоха и учениците.“ И те не са се върнали във Витания онази нощ, защото Тората изискваше от онези, които спазваха Пасхата, да останат в Ерусалим в нощта на седер. В онези дни много еврейски поклонници са се разположили да лагеруват на Елеонския хълм. Нашия Учител е обичал да остане на определено място на Елеонския хълм по време на поклонническите събрания. “Исус често се събираше там с учениците Си” (Йоан 18:2).
Елеонският хълм е с дължина три и половина километра на планинския хребет, който върви успоредно на източната стена на Йерусалим, отделен от града с дълбоката клисура на долината Кeдрон. Маслинената планина заема важно място в месианските пророчества. Според пророчествата на Езекиил Шехина тръгва и влиза в Йерусалим през „планината, която е на изток от града“. В бъдеще Месията ще се яви на Елеонския хълм, за да спаси Йерусалим: „В оня ден нозете Му ще застанат на Елеонския хълм, който е срещу Йерусалим на изток;”(Захария 14:4).
Мъдреците на Мишна наричали Елеонския хълм “Хълмът на миропомазването (Хар Хамешиха, הר המשחה).” Месианското очакване, свързано с планината, обяснява защо благочестивите евреи в Ерусалим избират място за погребение на склоновете на Елеонския хълм. Възкресението на мъртвите ще започне там. Днес гробниците покриват голяма част от западната страна на планината, но в дните на Учителя дървета са покривали склоновете.
Учителят и учениците Му са се установили в горичката от маслинови дървета близо до подножието на планината и долината Кедрон. Горичката се наричала Гат Шамнай (שת מ )י), което означава „Маслинена преса“. Вероятно маслинена преса се е намирала в пещера сред горичката и учениците са се разположили в нея.
Името на мястото подсказва значението на събитията, които са се случили там тази нощ. Човек не може да пренебрегне сходството на символиката, когато Месията се моли в средата на маслиновата горичка, на място, наречено „Маслинова преса“, по склоновете на хълма на месианското очакване, наречено „Хълм на помазанието“.
В дните на Учителя, собственикът на горичката доставял зехтин от маслините си, като ги смачквал на каша в каменна мелница и след това ги пресовал под натиска на гредите, за да изтласка маслото. Маслинената образност предполага ритуала на помазанието, чрез който се получава наименованието mashiach („помазан“, משיח). Тъй като Учителят се молел онази нощ, той бил подложен на силен натиск, който можел да се сравни с това, което трябва да усеща маслината в маслинена преса. Той казал: “Душата Ми е прескръбна до смърт;” (Марк 14:34). Лука 22:44 се отнася: „И като беше на мъка, молеше се по-усърдно; и потта Му стана като големи капки кръв, които капеха на земята."
4 В оня ден нозете Му ще застанат На Елеонския хълм, който е срещу Ерусалим на изток; И Елеонският хълм ще се разцепи През средата си към изток и към запад, Така че ще се образува твърде голям дол, Като половината от хълма се оттегли към север, И половината му към юг.
5 И ще побегнете през тоя дол на Моите хълмове, Защото долът на хълмовете ще стига до Асал; Да! ще побегнете както побягнахте от земетръса В дните на Юдовия цар Озия. И Господ мой Бог ще дойде, - И всичките свети ангели с Тебе.