Това илюстрира разликата между личното спасение на човека и националното спасение на Израел. В течение на времето хората изпитват изкупление на различни нива, но когато дойде Месия, “целият Израил ще се спаси” (Рим. 11:26).
Тората използва конкретен термин за национално спасение. Еврейската дума deror (רור) очевидно означава „свободно движение“ или „бягане“. Библията го използва, за да опише свободата и освобождаването, които идват в Юбилейната година: И да осветите петдесетата година и да прогласите освобождение (deror, דרור) из цялата земя на всичките й жители; това ще ви бъде юбилей, когато ще се върнете, всеки на притежанието си, и ще се върнете, всеки при семейството си. (Лев. 25:10)
В дните на Еремия пророкът смъмри Израел за това, че не е спазил закона за освобождаването на роба евреин в седмата година. Цар Седекия направи договор с йерусалимския народ, за да прогласи освобождаването на всичките роби евреи. Когато хората се отказаха от задължението да освободят своите роби, Еремия заяви следното: „Затова така казва Господ: Вие не Ме послушахте да прогласите освобождение всеки на брата си и всеки на ближния си; ето, казва Господ, Аз прогласявам против вас свобода на ножа, на мора и на глада; и ще ви предам да бъдете тласкани по всичките царства на света.” (Йер. 34:17)
Същата еврейска дума се появява в книгата на Исая 61 във връзка с мисията на Месията: „Духът на Господа Иеова е на мене; защото Господ ме е помазал да благовествувам на кротките, пратил ме е да превържа сърцесъкрушените, да проглася освобождение на пленниците (deror), и отваряне затвора на вързаните; да проглася годината на благоволението Господно, и деня на въздаянието от нашия Бог; да утеша всичките наскърбени;“ (Ис. 61:1-2)
Исус прочете този пасаж от Исая в назаретската синагога и го приложи към Себе Си, казвайки: “ Днес се изпълни това писание във вашите уши.” (Лука 4:21) Той се идентифицира като помазан от Господния Дух и чрез Неговата мисия да провъзгласява годината на Господната милост. Това не означава, че годината, в която Исус е прочел пасажа в назаретската синагога, е юбилейна. Вместо това, Учителят споменава пророческото значение на Юбилея, а именно окончателното изкупление и изгрева на Месианската ера. Исус предложи на Своето поколение освобождението чрез последното изкупление и небесното царство, ако се покаят.
Поколението не го направи и ние все още чакаме за последното изкупление. Въпреки това смъртта и възкресението на Учителя извършиха изкуплението на нашите души. Ако човек се покае и се обърне към Господа за прощение на греховете в името на Исус, той може да влезе днес в духовния Юбилей. Изкупителят вече е платил цената за откупа, и Той простира ръката Си, за да ни издигне от калната яма. Вратите на изкуплението се отварят пред нас дори и сега.
Трябва ли да слушаме пророците в нашата ...
Сладки билкови рецепти при болно гърло и...