Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.08.2019 16:16 - Какво означава да обичаш Бога?
Автор: dany88 Категория: Други   
Прочетен: 683 Коментари: 1 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Има един пасаж в книгата Второзаконие, известна като Шема, която на иврит е „чуй“ или „слушай“. Този пасаж от Писанието е основополагащ както за юдаизма, така и за християнството. В продължение на хиляди години еврейският народ традиционно се моли думите на Шема всяка вечер и сутрин като израз на своето поклонение. И когато Йешуа беше попитан за най-голямата заповед в Тора, първата част от отговора Му беше да цитира Шема: Марк 12:29-30 "Слушай, Израилю; Господ нашият Бог е един Господ; и да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа, с всичкия си ум и с всичката си сила". 

Какво е Шема? Нека започнем с това, което пише във Втор. 6:4-5: „Слушай, Израилю; Яхве нашият Бог е един Господ; и да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичката си сила.„

Така че ни е заповядано да обичаме Яхве с цялото си сърце, душа и сила. Но как изглежда това точно? Можем да добием представа, като се поровим в значението на всяка от тези думи.

Първо, ни е казано да "обичаме" Яхве, което идва от еврейската дума „ахава“. Тази дума включва нашите емоции и често се отнася до обич или грижа към някого. Виждаме го в смисъла на родителската любов, като например Авраам да обича сина си Исаак или в смисъл на близко приятелство, като любовта, споделена между Давид и Йонатан. Така че не можем да пренебрегнем емоционалните аспекти на обичането на Бог. Но любовта е много повече от чувство, тя също е и действие.

Ето защо Писанието често свързва обичта към Бог със спазването на Неговите заповеди. Както в 1 Йоан 5:3: „защото ето що е любов към Бога: да пазим неговите заповеди; а заповедите Му не са тежки.„

Можем да кажем, че обичаме Бога, но ако не спазваме Неговите заповеди, ние всъщност не Го обичаме според Божията перспектива. Божията перспектива е важната перспектива. Същото е и в брака. Можем да кажем, че обичаме съпругата си, но ако не го изразяваме всеки ден, това е празно и безсмислено твърдение.

Не е чудно, че стиховете, директно следващи Шема, ни казват, че ние трябва да вържем Божиите заповеди като знак на ръката си и като фронтони между очи ни. Те трябва да бъдат винаги в съзнанието ни, в нашите действия у дома и където и да отидем. Ние трябва да ги изучаваме и да ги преподаваме на нашите деца.

Божиите думи трябва да са в нашето „сърце“, се казва в пасажа. 

Да обичаме Яхве с цялото си „сърце“, което идва от еврейската дума „левав“. Тази дума и нейната по-често срещана кратка форма - лев - се отнася до физическия орган в гърдите ни. Във 2 Царе 9:24 „а Ииуй дръпна лъка си с пълна сила та устрели Иорама между плещите му така щото стрелата излезе през сърцето [лев] му; а той се прегърби в колесницата си. "

В съзнанието на древните евреи е приемано, че сърцето, а не мозъкът, представлява орган на мисленето и усещането на хората. Нито веднъж в Библията не е споменат някога физически орган, който бихме нарекли „мозък“. Когато древните евреи говорели за сърцето, те имали предвид това, което те вярвали, че е източникът на нашите мисли, воля и емоции. Това е изразено в цялото Писание. (Битие 6: 5; Второзаконие 8: 5; 1 Самуил 1: 8; Псалми 4: 7; Еремия 11:20 и т.н.).

Или да обичаме Яхве с цялото ни „сърце” означава да обвържем изцяло мислите, волята и емоциите си с Неговите: Притчи 4:23 „повече от всичко друго що пазиш, пази сърцето си, защото от него са изворите на живота."

Втората част на Шема ни казва да обичаме Яхве с цялата си „душа“, на еврейски „нефеш“. Най-основното значение на тази дума е апетитът или жаждата - естественото ни желание например за храна и вода. Ето защо традиционното прилагане на заповедта за опечаляване на нашата нефеш (душа) на Йом Кипур, е постене. Но думата също често се използва за обозначаване на цялото физическо тяло на човек.

Така че да обичаме Яхве с цялата си „душа“ е да отдадем цялото си физическо същество, с всичките си физически желания, таланти и способности, изцяло на Бога.

И накрая, ние трябва да обичаме Яхве с цялата си „сила“, която идва от еврейската дума „меод“. Тази дума се превежда като „могъщество“ или „сила“ в повечето преводи, но това всъщност не е истинският смисъл на думата: най-честото значение на „меод“ е „много“. Това е, което граматически се нарича ​​наречие, дума, която идва заедно с други думи, за да се увеличи тяхното значение. Въпросът е, че всичко в живота на човек: всеки момент, всяка възможност и способност предоставя шанс да обичаш и да почиташ Този, Който те е създал. Това е призив да обичаш Бога с цялата ти „многост“.

Така че да обичаме Яхве с всичките си „сили” е да ангажираме всеки момент и възможност и способности, които ние имаме, напълно за Бога.

Колкото и често да четем думите на Шема, може би ще бъдем вдъхновени да изразяваме любовта си към Яхве с цялото наше сърце, душа и сила.

Шабат Шалом и нека ГОСПОД да ви благослови в ходенето в цялото Слово на Бога.



Тагове:   църква,   християнство,   исус,


Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. val19 - Шабат
17.08.2019 16:55
Шалом
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dany88
Категория: Други
Прочетен: 66846
Постинги: 43
Коментари: 64
Гласове: 149
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930