Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.05.2020 18:19 - Фалшивите обвинители на Павел
Автор: dany88 Категория: Други   
Прочетен: 1287 Коментари: 2 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 По Кристин Егберт

Цитирам някои от хилядите стихове в Библията, които възхваляват Тора и някои антиномисти (антиномизъм - пренебрегване на законите на Стария Завет, проявяващо се под прикритието на възгледа, че роденият отново човек не се нуждае от закон, като всичките му действия са добри, че човек е приведен до покаяние чрез евангелското учение и следователно не е необходимо да изучава закона на Стария Завет), които се противопоставят на един от двадесетте или повече пасажа, които Павел е написал, като ги  изваждат от контекста, надявайки се да отрекат ​​това, което Писанието учи за Тората. Мога само да си представя какво би могъл да каже Павел след възкресението на онези, които използват за оръжие думите му срещу Тора. Несъзнателно те представят Павел като еретик, като твърдят, че той е учил против пазенето на Тора. Но обвиненията срещу Павел не са нови. Както Петър предупреждава във второто си послание (2 Петър 3:15-17), неучените и неутвърдените изопачават думите на Павел от самото начало. Единствената разлика между тогава и сега е, че през първи век тези усукани думи на Павел са го направили омразен. Днес тези, които усукват думите на Павел, го обичат. Те цитират Павел повече от всеки друг апостол, дори повече от Йешуа, Божието Слово.

За съжаление, голямата им привързаност към Павел се основава на предположението им, че той е учил, че Тората е проклятие, че е робство. Те твърдят, че Божията Тора е била прикована към кръста. Защо? На тях им е индоктринирано  да вярват, че „свободата в Месия“ означава свобода от спазване на Божиите инструкции, които Писанието нарича „ходене по Божиите пътища“. Те не разбират, че свободата в Месия е свобода от робството към греха и 1 Йоан 3:4 „Всеки, който върши грях, върши и беззаконие, защото грехът е беззаконие; ни казва точно какъв е грехът. Това е нарушение на Тора!

КОГНИТИВНА СКЛОННОСТ

Когнитивните пристрастия са често срещана тенденция, при която хората обработват информация чрез своите убеждения и опит. Когато християни, които са били научени, че Павел нарича Тора проклятие, четат пасаж като Матей 5:17, те тълкуват „Не съм дошъл да унищожа Тората, но да я изпълня“, като „Не съм дошъл да унищожа Тората, но да я прекратя“. И когато четат в Римляни 7:14 „Защото знаем, че законът е духовен;“, това едва ли го забелязват дори.

КАК ЗАПОЧНА ВСИЧКО

В Деяния 20:29-30 Павел предупреждава:  „Аз зная, че подир моето заминаване ще навлязат между вас свирепи вълци, които няма да жалят стадото; и от самите вас ще се издигнат човеци, които ще говорят извратено, та ще отвличат учениците след себе си.“

Павел беше прав! Това не отне много време.

Още през II век, Юстин мъченик, който се нарича "църковен отец", отмени Писанието, като написа: "Ние също бихме съблюдавали и вашето обрязване, вашите съботни дни и с една дума всички ваши празници, ако не знаехме причината, заради  която те са били наложени на вас, а именно поради греховете и жестокостта на сърцето ви. Обичаят да обрязвате плътта, предаден от Авраам, ви е наложен  като отличителен белег, за да ви отклони от другите народи и от нас, християните. Целта на това беше, че вие ​​и само вие може да изтърпите страданията, които сега са справедливо ваши. "

В тази статия ще разгледаме за какво го обвиняват онези, които мразеха Павел през първи век, с надеждата, че очите на онези, които отправят тези същите претенции  през 21 век, могат да се отворят. Преди да започнем, трябва да отбележа, че писмото на Павел до Галатяните, в което той е написал израза „проклятие на Тората“, фраза, която много погрешно тълкуват, че самата Тора е проклятие, е написана между 40 г. и 60 г., а Деяния е написана по-късно, между 70 г. и  90 г. Така Павел пише на Галатяни минимум от 10 до максимум 50 години ПРЕДИ писателят на Деяния да е записал, че Павел е взел Назирейски обет, заедно с четирима други мъже, в храма. Обет, който включва  жертва на животни.  Да започнем ...

Деяния 21:18-26 (от Библията на Дървото на живота)

И на следния ден Павел влезе с нас при Якова, гдето присъствуваха всичките презвитери. И като ги поздрави, разказа им едно по едно всичко що Бог беше извършил между езичниците чрез неговото служение. А те, като чуха, прославиха Бога. Тогава му рекоха: Ти виждаш, брате, колко десетки хиляди повярвали юдеи има, и те всички ревностно поддържат закона. А за тебе са уведомени, че ти си бил учил всичките юдеи, които са между езичниците, да отстъпят от Моисеевия закон, като им казваш да не обрязват чадата си, нито да държат старите обреди… (Моля, обърнете внимание, че обвинението ПРОТИВ Павел беше, че е учил евреите да изоставят Мойсей, т.е. да изоставят Моисеевото учение на Тората.)

„…И тъй какво да се направи? Без друго ще се събере тълпа, защото те непременно ще чуят, че си дошъл. Затова направи каквото ти кажем. Между нас има четирима мъже, които имат обрек; вземи ги, и извърши очищението си заедно с тях, и плати за тях, за да обръснат главите си; и така всички ще знаят, че не е истина това, което са чули за тебе, но че и ти постъпваш порядъчно и пазиш закона. А колкото за повярвалите езичници, ние писахме решението си да се вардят от ядене идоложертвено, кръв, удавено, тоже и от блудство. (Моля, обърнете внимание, че вярващите евреи  инструктираха новите вярващи от езичниците да правят четири неща, които са заповядани в Левит, известна на евреите като сърцето на Тората.)

Деяния 15:19-21 казва: „Затуй, аз съм на мнение да не отегчаваме тия измежду езичниците, които се обръщат към Бога; но да им пишем да се въздържат от оскверненията чрез идоли, чрез блудство и чрез ядене удавено и кръв. Защото още от старо време по всичките градове е имало такива, които са проповядвали Моисеевия закон, който се и прочита всяка събота в синагогите. Позоваването на „Моисей да се чете всяка събота в Синагогите показва, че те предполагали, че тези нови вярващи ще присъстват в синагогата всяка събота (не неделя!) и с течение на времето ще научат останалата част от Божията Тора. Това не означава, че езичниците, които идват във вярата, не трябва да се подчиняват на останалите Божи инструкции. ТОРА означава инструкция!

Да продължим…

„На другия ден Павел взе мъжете, пречиствайки се заедно с тях. Той влезе в храма, като обяви кога ще приключат дните на пречистване и ще бъде принесена  жертвата за всеки един от тях. (Моля, обърнете внимание, че обетът на Павел е оброкът на Назиреите.)

Числа  6:13-21 обяснява Назирейския обет. Той казва: „И ето законът за назирея, когато се изпълни времето на назирейството му: да се приведе при входа на шатъра за срещане; и той да принесе в принос за себе си Господу едно мъжко едногодишно агне без недостатък за всеизгаряне, едно женско едногодишно агне без недостатък в принос за грях, един овен без недостатък за примирителен принос, кош с безквасни пити от чисто брашно, смесени с дървено масло, безквасни кори, намазани с масло и хлебния им принос с възлиянията им… (Моля, обърнете внимание, че Павел плаща за всички четири агнета, четири овена и четири кошници от маца питки, направени от фино брашно, смесено с олио. Това е струвало доста. Павел също участва в приношенията на  жертви, които бяха част от Назирейския обет добре и то СЛЕД разпятието и Възкресението на Месията, нещо, което тези, които поучават, че Павел учи да не се пази Тора, трябва да обмислят трезво.) … И свещеникът да ги представи пред Господа, и да принесе приноса му за грях и всеизгарянето му; и да принесе овена за примирителна жертва Господу, с коша на безквасните хлябове; свещеникът да принесе още хлебния принос с възлиянието му. И назиреят да обръсне главата на назирейството си при входа на шатъра за срещане и да вземе космите на посветената си глава и да ги тури на огъня, който е под примирителната жертва. И свещеникът да вземе сварената плешка на овена, една безквасна пита от коша и една безквасна кора и да ги тури на ръцете на назирея след като обръсне той главата на назирейството си; и свещеникът да ги подвижи за движим принос пред Господа; това, заедно с гърдите на движимия принос и с бедрото на възвишаемия принос, е свето на свещеника; и след това назиреят може да пие вино.Това е законът за назирея, който е направил обрек  и за приноса му Господу поради назирейството му, освен онова, което му дава ръка; съгласно с обрека, който е направил, така да постъпва според закона за назирейството си.“

Още от четвърти век, когато римският император Константин декларира: „Нека тогава нямаме нищо общо с отвратителната еврейска тълпа, защото сме получили различен път от нашия Спасител“, Римокатолическата църква и по-късно протестантските деноминации представят Павел като нарушител на Тора, който нарече Тора проклятие.

Но пазещият Тора Павел никога не е учил срещу Тора! Проблемът, срещу който Павел се нахвърли, беше невярна доктрина (преподавана от Къщата на Шаммей). Тя твърди, че евреин ще бъде оправдан пред Бога, ако спази Тората, освен вярата в Йешуа, и че трябва да бъде обрязан и конвертиран  в юдаизма езичник, за да бъде спасен. Павел е обучаван от Гамалиил, внук на Хилел, Равин на Хилеловата школа. Училището на Хилел се противопоставя на Шаммейската школа по много въпроси на халаха, традиции относно начина, по който човек трябва да изпълнява Тора, включително вижданията за спасението на езичниците. След като това се разбере, написаното от Павел става ясно. Той никога не е учил да не се пази Тора! Той преподава против мнението, че човек може да бъде спасен, като спазва Тората без вярата в Йешуа. Спасени сме по благодат чрез вяра. Пазим Тората, защото сме спасени. „Ако Ме обичате - каза Йешуа - Спазвайте Моите заповеди.“

В Римляни 7:12 Павел нарича Тора свята! Той нарече заповедите праведни  и добри! В Римляни 7:14 Павел обявява, че Тората е духовна (не проклятие!). В Римляни 7:22, Павел казва, че се възхищава на Тората в своя вътрешен човек. В Римляни 8 той ни информира, че Бог е изпратил Своя Син в света, за да осъди греха в плътта, така че чрез ходенето в Неговия Свети Дух да изпълним изискванията на Тората (светата и духовна Тора). Павел казва, че мисленето по плътски е враждебно към Бога, защото нашата плът не е и не може да се подчини на Божия Тора.

В Деяния 16:3 Павел обрязва Тимотей. Не би го направил, ако смяташе, че Тимотей е пропаднал от благодатта и че ще бъде откъснат от Месията. В Римляни 3:30 Павел обяснява, че Бог ще оправдае обрязването чрез вяра и необрязването чрез вяра. Тогава, в следващия стих, Павел пита дали отменяме Тората чрез вяра? В отговор на собствения си въпрос Павел категорично заявява: „Да не бъде! Но утвърждаваме закона."

И така, какви бяха лъжите, които са разказвани (и все още се говорят) за Павел?

Деяния 21:27-28 „И когато седемте дни бяха на свършване, юдеите от Азия, като го видяха в храма, възбудиха целия народ, туриха ръце на него и викаха: О, израилтяни, помагайте! Това е човекът, който навсякъде учи всичките против народа ни, против закона и против това място; а освен това въведе и гърци в храма, и оскверни това свето място.”

Какво отговори Павел на тези лъжи? Отговорът се намира в Деяния 25:8. „но Павел в защитата си казваше: Нито против юдейския закон, нито против храма, нито против Кесаря съм извършил някакво престъпление.“

В заключение, нека ви припомня какво казва Писанието за „лъжесвидетелство“:

Изход 20:16 Не свидетелствай лъжливо против ближния си.

Изход 23:1 Да не разнасяш лъжлив слух. Да не туряш ръка с неправедния и да не свидетелствуваш в полза на неправдата.

Притчи 19:5 Лъжливият свидетел няма да остане ненаказан, и който издиша лъжи няма да избяга.

Виновен ли си, че си показал лъжливо свидетелство срещу Павел? Ако си го направил, това е сериозно престъпление. Петър ни предупреди, че „пазете се да не би да се завлечете от заблуждението на беззаконните и да отпаднете от утвърждението си.“ (2 Петър 3:17) Но добрата новина е тази: „Ако изповядваме греховете си, Той е верен и праведен да ни прости греховете, и да ни очисти от всяка неправда. Ако речем, че не сме съгрешили, правим Бога лъжец, и Неговото слово не е в нас.“ (1 Иоан 1:9-10)

Шабат Шалом



Тагове:   библия,   християнство,


Гласувай:
1


Вълнообразно


1. val19 - браво
09.05.2020 18:36
не само с доказателства и лишаващо от оспорване, но особено силни са последните редове. Една върволица от пастори, проповедници, свещеници и обикновени многознаещи трябва много добре да се замислят, за клеветенето на ближния.
цитирай
2. dany88 - Амин
09.05.2020 20:52
Амин
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dany88
Категория: Други
Прочетен: 66811
Постинги: 43
Коментари: 64
Гласове: 149
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930