Прочетен: 348 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 25.05.2019 23:02
Идващ веднага след първия ден от седмицата на Безквасните хлябове, Денят на Омера е и денят на възкресението на Месията. Според Евангелието на Йоан, Христос страда в деня на Пасхата. Той останал в гроба в първия ден на Безквасните хлябове и възкръснал на следващия ден: деня на Омера.
Година след година денят на първите плодове на ечемика ни напомня за възкресението на Месията, „първият плод на починалите“ (1 Кор. 15:20).
Денят на първите плодове на приношението на ечемик е и първият ден от четирийсет и девет дни отброяване до празника на Петдесятница.
Библията ни повелява да преброим всеки един от тези дни. Отброяването от четиридесет и девет дни се нарича "броене на омера". По време на четиридесет и деветте дни пшеницата в Израел зрее. Към края на омерния период тя е вече готова за жътва, а първите плодове от нея са предлагани като хлебен принос в Храма на Петдесятница.
Дните на броене на омера са важна част от периода на освещаване за вярващите. В юдаизма четиридесет и деветте дни на преброяването на омера традиционно се считат за време на духовно прочистване на душата в очакване на Петдесетница. В месианския юдаизъм четиридесет и деветте дни са особено специални, защото включват четиридесетте дни, през които възкръсналият Исус е бил сред учениците Си; Неговото възнесение и завършват с деня, в който Светият Дух се излива върху вярващите. Когато премислим пътя си през тези четиридесет и деветте дни, напредваме в периода на освещението.
Празникът се нарича Петдесетница, защото това е гръцката дума за "петдесет". Еврейското му име е Празникът на седмиците (Шавуот, עבועות), защото има седем седмици от началото на Безквасниците.
Петдесетница е деня, в който Бог изрече Десетте заповеди от планината Синай. Описано в Деяния, Светият Дух слязъл над апостолите в деня на Петдесетница, както им казал Учителя.
Всички ние сме на път с нашия Създател. Нашите пътувания са изпълнени с цел и намерения. Както всички пътници, ние правим постоянен избор да се движим напред, да стоим на едно място, да се отклоняваме или да падаме назад. Семето на изкуплението, насадено в нас на Пасхата, има четиридесет и девет дни, за да расте и да узрее до жетвата на Петдесетница. Тези дни на броене осигуряват естествена и навременна възможност да проследим нашия път и да поставим цел на нашата посока.