Мистиците казват, че Бог направи Адам по образа на Небесния Адам, първороден на цялото творение, духовен образ на Бог. Теологията на небесния Адам се опитва да разреши конфликта между идеята, че Бог е нематериален, или без образ и форма, и идеята, че човекът е създаден по образ на Бога.
Апостолите казват: „Йешуа е образ на невидимия Бог, първороден преди всяко създание;“ (Колосяни 1:15). „Той е сияние на Неговата слава, и отпечатък на Неговото същество“ (Евреи 1:3).
Павел също така споменава същите мистични идеи, когато заявява: „И както сме се облекли в образа на земния (т.е. Адам), ще се облечем и в образа на небесния (т.е. Йешуа)“ (1 Коринтяни 15:49). Павел нарича Адам „първият Адам“, а Месия „вторият Адам“. Според Павел „Първият Адам е от земята, от пръст; вторият Адам е от небето”(1 Коринтяни 15:47), „преобраз на Този, който трябваше да дойде ”(Римляни 5:14). Това означава, че Адам е направен по образа на Месия.
Някои мислители казват: „Точно както Адам е създаден по Божи образ, така и Месията е помазан от Бог, и Божият Дух е върху Него“ - „Той е образът на невидимия Бог” (Колосяни 1:15); „Той е сияние на Неговата слава, и отпечатък на Неговото същество“ (Евреи 1:3). Лука дори нарича Адам „син Божий” (Лука 3:38).
Месията като вторият Адам дава на човечеството ново начало. В Месия човешката раса може да се върне в Еден и да започне отначало в съвършена невинност и правда.
Името на Адам означава „човек.” Грехът и смъртта дойдоха за човечеството в резултат на греха на един човек. Чрез един-единствен акт на неподчинение Адам загуби правото си на дървото на живота и човешката смърт дойде чрез Адам. „Смъртта царува и над ония, които не бяха съгрешили според престъплението на Адама“ (Римляни 5:14), което означава, че всички умират.
Изглежда твърде несправедливо, че единственото престъпление на един човек довежда цялото човечество до смърт, но също толкова несправедливо е, че праведността на един човек донася на цялото човечество награда за праведност: „право да дойдат при дървото на живота“ (Откровение 22:14) , онези, които предават своята вярност на „последния Адам“, животворния Дух, получават тази награда.
Месия е втори Адам, но за разлика от първия Адам, Той не е съгрешил. Ако грехът на първия Адам беше достатъчен, за да заслужи смъртта за цялото човечество, то праведността на Месия - втория Адам - е достатъчна, за да заслужи живота на всички нас: „Защото, както в Адама всички умират, така и в Христа всички ще оживеят.”(1 Коринтяни 15:22). Това е надеждата за вечен живот чрез възкресението на мъртвите. Възкресението напълно променя проклятието на Адам.
ШаломТрябва ли да слушаме пророците в нашата ...
До Витоша по въздух и земя